logologologologo
  • Home
  • Despre
  • Servicii
  • Noutăți
  • Linkuri utile
  • Contact
✕

Inchidere vs suspendare firma

Antreprenorii care nu mai desfasoara activitate pe firma, pot alege fie sa inchida activitatea firmei, fie sa o suspende temporar.

In tabelul de mai jos se poate observa o schematizare a ce presupune cele doua ipoteze:

Inchidere firma Suspendare
Documente necesare Pentru dizolvare si lichidare simultana lista documentelor este aici:
https://www.onrc.ro/index.php/ro/dizolvari-lichidari-radieri/persoane-juridice/dizolvarea-si-lichidarea-simultana-a-snc-scs-srl-si-gie
Documentele necesare suspendarii sunt aici: https://www.onrc.ro/index.php/ro/mentiuni/persoane-juridice/suspendarea-sau-reluarea-activitatii
Restrictii Se poate realiza doar daca societatea nu are datorii Se poate face pe o perioada de maxim 3 ani, de la data inregistrarii mentiunii
Declaratii La inchiderea firmei, se depune bilantul de lichidare. Situatiile financiare intocmite pentru lichidare reprezinta situatii financiare cu scop special.
Dupa inchiderea societatii, nu mai exista obligatii declarative.


Incetarea existentei societatii este la data de Emiterea certificatului de radiere de la ONRC.

Pe perioada de inactivitate, poti opta fie sa depui declaratiile fiscale pe 0, fie sa alegi regimul derogatoriu, aprobat prin Ordinul nr. 889 din 2 martie 2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu.
În caz de inactivitate temporară, organul fiscal central poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau condiţii de depunere a declaraţiilor fiscale, în funcţie de necesităţile administrării obligaţiilor fiscale. Asupra termenelor şi condiţiilor decide organul fiscal. Depunerea declaraţiilor fiscale conform unui regim de declarare derogatoriu poate fi aprobată pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi.


Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu următoarele declaraţii fiscale:
a) formularul 100 “Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”
b) formularul 101 “Declaraţie privind impozitul pe profit”;
c) formularul 112 “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”
d) formularul 120 “Decont privind accizele”;
e) formularul 300 “Decont de taxă pe valoarea adăugată”.
Va trebui sa depui totusi situatiile financiare anuale.

Taxe
impozite
Venituri din lichidarea unei persoane juridice sunt venituri din investitii (art. 91 alin.e) Cod fiscal. Venitul impozabil obținut din lichidarea unei persoane juridice de către acționari/asociați persoane fizice sau din reducerea capitalului social, potrivit legii, care nu reprezintă distribuții în bani sau în natură ca urmare a restituirii cotei-părți din aporturi se impun cu o cotă de 10%, impozitul fiind final. Obligația calculării, reținerii și plății impozitului revine persoanei juridice. Impozitul calculat și reținut la sursă în cazul lichidării persoanei juridice se plătește până la data depunerii situației financiare finale la oficiul registrului comerțului, întocmită de lichidatori, respectiv până la data de 25 a lunii următoare celei în care a fost distribuit venitul reprezentând reducerea capitalului social (art. 97 alin.(5) CF) Pe perioada suspendarii nu se datoreaza impozite
sau taxe, firma neavand activitate)

 

Sursa aici

0231 531 000

allfinance_srl@yahoo.com

www.contabilitatebotosani.ro

© 2016 - 2023 All Finance - Contabilitate Botosani
    Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
    Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
    Funcționale Mereu activ
    Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
    Preferințe
    Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
    Statistici
    Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
    Marketing
    Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare pentru a crea profiluri de utilizator pentru a trimite publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
    Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
    Vizualizează preferințele
    {title} {title} {title}